3

Fullt upp idag

Det började på morgonen. Kring 11:00 skulle jag stryka mina byxor som jag hade tänkt ha på en anställningsintervju. Är husvakt åt mina föräldrar. Min mamma har köpt ett nytt strykjärn...a la space....Slår på  strykjärnet, ställer in graderna och lägger upp byxorna på strykbrädan. Man har ju sin "svung" när man hushållsarbetar, så jag gjorde som jag alltid brukar göra utan att titta på vad jag gör.
Håller fast byxorna med vänsterhand och i en perfekt sväng för jag strykjärnet ner på byxbenet. .....iiiiiiii ...tvärnit....lyfter strykjärnet rakt upp och byxan sitter fastklistrad på strykjärnet.

F
A
N
!
Panik ,panik ,panik....dra loss byxorna och kvar är ett perfekt  märke av strykjärnet.

Graderna stämmer på strykjärnet, men det var ändå förvarmt. Suck.

På med svarta jeansen och iväg på mot Luleå. Fredag före julafton. Hur många lediga parkeringar finns det i Luleå..just den här dagen på året. Hittar tillslut en ledig plats i ett parkeringshus. Är bara några minuter försenad.

Intervjun var trevlig, konkret och lättsam. Kändes bra i alla fall. Vi är tre som "slåss"om tjänsten.

Tillbak till boijn.
Hann inte titta till Dolly innan jag åkte iväg. Nu på kvällen har jag varit förbi hos henne. Då har katten för första gången ...PÅ 16 ÅR...haft  rännstjita. OCH det var en hel del utanför lådan...på toastolen....lite på mattan och under tassarna. Ringde till matte och husse. Troligtvis är det torrkulorna som är orsaken.

Städa badrum!

Nåja...intervjun känndes bra i alla fall.....håll tummarna.

Kommentarer:

1 Linda Gosing:

skriven

Stackare... ingen lätt dag inte men det det var skönt att det gick bra på intervjun. Håller tummarna för dig!

2 Gela:

skriven

Usch va trist med katten. Intervjuven gick säkert bra. Ha en trevlig helg!

3 Camilla:

skriven

Som de säger. "En olycka kommer sällan ensam" Och är det inte typiskt att allt kommer samtidigt. Men nu till det + Grannen fick ett freact badrum när hon kommer hem. Och du jag håller mina tummar nästan blå och hoppas att du kommer att få jobbet

Stora Julkramar Camilla

Kommentera här: