3

Fuktmätaren

                                43863-558

Blompinnen som vet om dina blommor behöver vattnas!! Japp. Ner i krukan med den och den visa precis hur fuktig jorden är. Det går inte att ta död på blommorna... helt enkelt. 
Ganska smart grej.
Morsan har alltid varit intresserad av maniker som underlättar i hemmet...ett arv från mormor. Under -80 och -90talet kommer jag ihåg att dom alltid köpte manicker. Hittade någon av dom en bra manick, så skulle mamma, mormor och min moster, ALLA köpa samma sak...till ett bra pris!!!!!! I börja handlade det om hushållsmaskiner som mixade, rev grönsaker, öppnade burkar. Det viktiga var egentligen att manickerna hade sladd....elsladd!
Sen var det ......Fönsterputsaren. Stämmer! Har ni hört talas om den? Ena sidan på manicken kom putsmedlet och vattnet, vände man på den så torkades vattnet och smutsen bort och hamnade i en behållare. Den går på batteri. En stor hit i familjen!

Sen kom tv in i bilden. Stor tv - bra bild.....den "fasen" finns fortfarande kvar....


 

Kommentarer:

1 Gela:

skriven

Smart sak. Vart köper man dem?

2 Linda Gosing:

skriven

haha... vilken finurlig liten pryl... Om jag kommer på tanken att skaffa levande blommor igen ska jag köpa en sån så jag inte tar kål på blomman så snabbt! ;P

3 Storjägarn´:

skriven

Den här manicken köptes på 90-talet, tror jag det var. Det kanske finns modernare varianter på den nu.

Kommentera här: