1

dubbelstuds

Idag har jag åkt ner till Skellefteå och hälsat på syster med sambo. Från boijn är det 15 mil enkelväg.
Åkte iväg ca kl.10:00. När jag passerat Piteå och kom till Jävre (6 mil kvar till Skellefteå)  började bilen att dubbelstudsa...jajjemän bodoink...bodoink...på E4:an. Men,herregu`tänkte jag är E4:an redan sönderkörd av långtradare. Det var inte så länge sedan dom la ny asfalt och fixade mitträcke. Jaha, tänkte jag, nu måste dom ta upp all asfalt och lägga på nytt och det blir väl till sommaren och mitt i semestertider....hm...
Fortsatte mot Byske och det studsade på lika mycket. Konstigt! Åh,nej tänkte jag ...kanske jag har fått punka , men näää.... det verkade inte så.... i alla fall. Inget skrammlade i bilen och jag såg ju att vägen var helt ok...den är inte uppnött av långtradare. Då behöver det inte bytas nå asfalt till sommaren och inte mitt i semestertider. Så bra.



Bodoink....bodoink....kan det vara bilens stötdämpare....det kan det vara.....DET KAN DET VARA. När böt jag stötdämpare sist? Kommer inte ihåg. Dubbelstudsade mej ner till Skellefteå och Bergsbyn....ganska mör i kroppen steg jag ur bilen.....


På eftermiddagen började min färd upp igen. ÅÅÅHHH,,,my God! Vilken skummpig resa. När jag kom till fyrkorsningen på Norrabyn var jag stel i nacken efter att ha parrerat mot alla studsar. Tog höger hand bakom huvudet och knöck till..."pling" så hamnade översta kotan rätt igen.... :-)


Tur att man känner Marcus på Shell. Ringde upp honom och han tittar förbi imorgon för att kolla över läget...eller som han sa:

Utgifter?! Kostnader?!...det fixar vi, jag tittar förbi imorgon. :-)

Har någon en bra Lottorad?

Kommentarer:

1 LenaL:

skriven

Oj, det låter äventyrligt! Vilken tur att du lyckades ta dej fram och tillbaka och inte blev stående mitt ute i ingenstans! Men visst är de guld värda, de lokala reparatörerna? Hoppas det är nåt lättåtgärdat.

Önskar dej ett riktigt gott nytt år!

Kommentera här: