1

Rackeldag i Luleå och Boden

image259
...vilken rackeldag det blev idag.  Åkte till Luleå, hämtade min moster och sen dammade vi väg till Boden för att handla. Ljusstakarna hittade jag på Växtriket i Luleå och garnet fyndade jag på en antik/loppis affär i Boden.Det är några år sedan jag var till Boden och det har faktiskt blivit lite bättre.Hittade flera butiker som alla fall jag inte sett tidigare. Antikbutikerna var välfyllda med saker. Vi såg en superfin kaffeservis från Japan för 500 kr. Det var nära moster köpte den.

Lunchen åt vi på Smaka som ligger i samma hus som K-rauta i Luleå. Handlar man på Storheden är det värt att köra över Bodenvägen och svänga in på den. Kan verkligen, verkligen rekommendera den restaurangen. Hemlagad mat, bra kryddad och regält med mat på tallriken. Finns inge´ Felix färdigrätter eller Delicado där. Normala priser på lunchen.
Dom har ochså en hylla med te i lösvikt.

...och efterrätten var supergod... och jag som har börjat ett nytt liv i veckan.... *suck*

image260

Kommentarer:

1 art[e]fact:

skriven

så gott det ser ut!

Kommentera här: