0

premiär!!

Idag öppnar ÖB en ny butik här i Piteå. Med posten fick jag ett reklamblad där jag hittade lite grejor till bra priser. Ok, tänkte jag åker iväg och kollar in butiken.
Vilket stort misstag!
Flera hundra meter från dörrarna är det parkerat bilar...precis överallt. En stackars parkeringsvakt som skulle dirigera trafiken. Och tror ni inte att PRO har lagt sitt årsmöte just här och nu. När jag äntligen hade hittat en parkering och går mot ingången, så ser jag en kö....lång kö utan för dörrarna ...som står stilla!!!!
Folk (läs pensionärer) väntar på att folk ska komma ut ,så dom kan komma in.  Där vände jag på klacken och går tillbaka mot min bil. Tror ni inte att en pensionär håller på att parkera in mej. Tur att jag vände om. Jag knackar på rutan och talar om att jag ska just åka, du får ta min plats. Glad blir han och tre tanter öppnar dörrarna och stiger ur!

När jag kommer hem tittar jag i annonsen igen. Vad har lockat alla pensionärer till ÖB idag? JO:

* "idag torsdag 21/9 bjuder vi alla kunder på korv med bröd

* idag torsdag 21/9 får alla kunder utan extra kostand en Toffifeechokladask

* Vi bjuder på kaffe och kaka samt godis till barnen


Kommentera här: