3

min orkidé

Idag kom jag på att jag skulle plantera om min 1 ½ år gamla orkidé som jag fått av mamma. Den har blommat klart och någonstans har jag läst att man då ska plantera om orkikdeér. Jag dammade iväg till EM möbler som har Cult Designs sortiment. Där hittade jag en bra kruka till min orkidé.

Misshandlar man blommor om dom har så här mycke´ rötter och nästan inget bark???

en tjivvo

Nu har rötterna ett nytt hem i en fyrkantig kruka, i stället för en konformad.

nyplanterad


Nu får den klara sig minst ett år!!!!

Kommentarer:

1 anna:

skriven

Haha! Ja detta med krukväxter å deras rötter. Hade själv orkideer ett tag, men lyckades tyvärr inget vidare med dem.Anna

2 Storjägarn´:

skriven

Kapade av rötterna ganska mycke´...vi får se vad som händer... :-)

3 Jennie:

skriven

Överlevde orkideén?

De genomför ju fotosyntesen i sina rötter...
därför gillar de bäst genomskinliga krukor!

Kommentera här: