0

digital-tv:n och hyran

Idag skulle vi ha fått dom nya hyrorna. Med hyresavierna på det nuvarande beloppet följde det med en lapp.

"Årets hyresförhandlingar mellan de centrala parterna är ej avslutade då detta utskick sker. I de pågående förhandlingarna behandlas överången från kabelTV till digitalTV och vilken kostnadsförändring det medför för er. Vi har såeledes ej något svar på detta förrän förhandlingarna avslutats och då vi återkommer."


Det är nästan så jag hoppas att VI får betalt för att ha digital TV. Det är helt enkelt inte bra. Det är fortfarande "rutor " på tv och bilden stannar.

Ett uttryck som passar; "Det var bättre förr"
'''''''''''''''''

:-)Igår ,måndag felanmäldes digitalboxen -igen. Ringde åter upp kundtjäst för att höra var mina kanaler är. Nu får jag veta att det kan finnas ett Filter i uttaget på väggen som blockerar det digitala sändningen.
Nu är det tisdag och ingen reparatör har hört av sig än.

Vet ni vad som visas på grundkanalerna? Jo:Nyheter, Aktuellt, Update, Regionala Nyheter, Veckans nyheter, Ekonominyheterna, Rapport, Kulturnyheterna, A-ekonomi och som avslutnig på kvällen Nyhetssammanfattning.
Var är mina kanaler
'''''''''''''''''
Det här med tv-apparter och atteraljer tar aldrig slut. Digital -tv (som tog 17dagar att få till) är jag inte nöjd med. Det blir smårutor på bilden, bilden fryser fast. Måste ta ut kortet eller dra ut sladden för att det ska försvinna. Jag måste ha en separat dosa till analoga nätet. Köpte en DVD i höst och igår skulle jag spela in Lyxfällan.När jag programerar DVD:n så försvinner dom analoga kanalerna. !!!! Det är bara myrornas krig. Dom går inte att hitta igen. Jag gör sökningar, kanalerna fastnar inte. Jag blir såååå tröttt.....

Isen har tinat från Piteälven...om jag tar i, så når jag nog att kasta dosorna i älven.
''''''''''''''''''''

Kommentera här: